Οι τάσεις διαρκώς αλλάζουν και ειδικά στον χώρο του ιατρικού marketing που είναι από τους πλέον αναπτυσσόμενους κλάδους στο διαδίκτυο. Ας δούμε τις 10 τάσεις που θα επικρατήσουν το 2017 που μόλις πριν από λίγες ημέρες μπήκε.

1. Οι εφαρμογές μηνυμάτων μετατρέπονται σιγά σιγά σε πλατφόρμες μάρκετινγκ. Το Facebook και το Twitter παραμένουν τα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα, αλλά γνωρίζουν μεγάλη άνθιση και οι εφαρμογές κοινωνικής ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως Snapchat, Messenger, WhatsApp και άλλες. Αυτές οι εύχρηστες εφαρμογές εξελίσσονται γρήγορα σε πλατφόρμες πολλαπλών χρήσεων και αναμένουμε να ανοίξουν νέες δυνατότητες για τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ.

2. Το έξυπνο περιεχόμενο κερδίζει το κοινό. Σημαντική προτίμηση εμφανίζει το περιεχόμενο που είναι έγκυρο, ενδιαφέρον και άξιο να κοινοποιηθεί. Το διαδίκτυο είναι η μπροστινή πόρτα του ιατρικού μάρκετινγκ και οι ασθενείς αναζητούν σε αυτό πληροφορίες που σχετίζονται με θέματα υγείας. Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου όλοι αναζητάμε την προσοχή του αναγνώστη, το περιεχόμενο πρέπει να είναι επίκαιρο και αξιόπιστο, ώστε να κερδίσει τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη των χρηστών.

3. Το κοινό έχει γίνει μη δεκτικό σε παλαιού τύπου, ευρείας κατανάλωσης διαφήμιση. Το σύγχρονο μάρκετινγκ αναγνωρίζει τα ενδιαφέροντα των χρηστών και είναι σε θέση να προβάλει προσωποποιημένα μηνύματα (χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι remarketing campaigns). Με το digital marketing μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα προφίλ χρήστη και να τον στοχεύσουμε με μηνύματα που ταιριάζουν στα ενδιαφέροντά του, τραβάνε την προσοχή του και αυξάνουν τις πιθανότητες ανταπόκρισης απο πλευράς του.

4. Βελτιστοποίηση γραφικών και περιεχομένου ώστε να είναι φιλικά προς κινητά. Οι φορητοί υπολογιστές, οι επιτραπέζιοι υπολογιστές και τα tablets είναι ακόμη ευρέως διαδεδομένα. Αλλά ένα άτομο κατά πάσα πιθανότητα θα πραγματοποιήσει την πρώτη του αναζήτηση χρησιμοποιώντας το smartphone του, καθώς μέσω κινητού είναι πολύ έυκολη η σύνδεση στο διαδίκτυο αλλά και η αποστολή email. Γι’αυτόν ακριβώς τον λογο το ιατρικό μάρκετινγκ πρέπει να στοχεύει πρώτα τους χρήστες των κινητών τηλεφώνων και είναι απαραίτητο οι σελίδες των ιατρών να είναι responsive & mobile friendly.

5. Μάρκετινγκ με βάση τη γεωγραφική θέση. Τα smartphones δίνουν τη δυνατότητα να στοχεύσουμε το κοινό με βάση την τοποθεσία του και έτσι να ανιχνεύσουμε κοινωνικές και προσωπικες προτιμήσεις / ενδιαφέροντα που μπορεί να έχει.

6. Το live video έχει μεγαλύτερη δυναμική από το κείμενο. Η σημερινή τεχνολογία επιτρέπει την κάλυψη γεγονότων μέσω video, το οποίο έχει πολύ πιο φανατικό κοινό από το γραπτό κείμενο. Το σύγχρονο ιατρικό μάρκετινγκ μπορεί να δημοσιοποιήσει γεγονότα ταυτόχρονα με τη στιγμή που συμβαίνουν μέσω του video. Αυτή η αμεσότητα δημιουργεί και μια εκπαιδευτική επίδραση.

7. H αγορά διαφημίσεων video με βάση αλγορίθμους.  Οι διαφημίσεις video είναι πολύ αποδοτικές καθώς παρουσιάζουν το σωστό είδος video στον κατάλληλο πελάτη κάθε φορά και στο σωστό χρόνο. Μέσα στα επόμενα δυο χρόνια θα δαπανάται σε αυτόν τον τύπο διαφήμισης το μεγαλύτερο μέρος του διαφημιστικού προϋπολογισμού.

8. Οι υπηρεσίες τηλεϊατρικής βιώνουν σημαντική άνθιση. Οι ιατρικές πρακτικές αρχίζουν να ανταποκρίνονται στη ζήτηση των καταναλωτών για άμεση επικοινωνία ακόμα και απομακρυσμένη καθώς και στην ανάγκη για συνδεσιμότητα. Οι online συνεδρίες γιατρού-ασθενούς συμβάλλουν ενεργά στην κερδοφορία των γιατρών.

9. Οι ασθενείς ερευνούν διαδικτυακά ιατρικές πληροφορίες και θεραπευτικές επιλογές. Τα κριτήρια επιλογής του γιατρού έχουν αλλάξει. Ο σημερινός ενημερωμένος καταναλωτής / ασθενής είναι διατεθειμένος να δημοσιεύσει αξιολογήσεις για τον εκάστοτε γιατρό διαδικτυακά ή / και να κάνει συστάσεις. Πολλές φορές οι αξιολογήσεις αυτές διαμορφώνουν τις αποφάσεις και τις επιλογές μελλοντικών ασθενών.

10. Οι ασθενείς θέλουν ευκολία και ραντεβού σε άμεσο χρόνο. Δεν έχουν υπομονή για αναμονή ημερών ή εβδομάδων για ένα ραντεβού και δεν θέλουν να σπαταλούν χρόνο περιμένοντας σε αίθουσες αναμονής. Αυτό έχει οδηγήσει σε μια νέα πραγματικότητα και έχει υποχρεώσει πολλούς γιατρούς να αναρτούν τη διαθεσιμότητα τους online (online ραντεβού).

Η τάση είναι να παραδίδεται ακριβώς το σωστό μήνυμα, την κατάλληλη στιγμή και στο άτομο που το έχει ανάγκη. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, το ιατρικό μάρκετινγκ συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας πιο προσωπικής σχέσης μεταξύ γιατρού και ασθενούς και οι γιατροί θα πρέπει να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που τους δίνει.

Καλέστε μας στο 210 6082271 και ένας εξειδικευμένος σύμβουλος σε θέματα ιατρικού marketing θα μπορέσει να σας δώσει περισσότερες πληροφορίες.

Leave a comment